Beautiful Planters by Sevenoaks

bkpam235304_orangerildalagertrdbeskurenliten Skärmavbild 2014-05-28 kl. 10.28.26

Sommaren närmar sig med stormsteg dock ett  litet bakslag har det varit denna vecka. Hade nästan önskat att jag inte hade packat undan vinterjackan. Men tankar för mig någon annanstans fast det blåser kulingvarning utanför fönstret mitt.  En ny entré samt utbyggnad av huset står på agendan denna sommar. Jag hade gärna planterat fina citronträd i dessa fantastiskt vackra orangerilådor från ny lanserade märket Sevenoaks. Ett svenskt företag som hantverksmässigt tillverkar dessa klassiska lådor. Inspirationen är hämtad från den modell som stod  vid slottet Versailles på 1600-talet. Nu bor jag inte i ett slott men kärlen är så vackra och skulle göra sig fina vid vår nya entré. Planteringskärlen målas i grå och vita nyanser från Farrow & Ball.

Bilder Sevenoaks 

 

 

 

 

Kommentera

